Out of home media

Out of home media, zoals abri’s en billboards zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld en hebben een grote impact op de consument.

Out of Home media is wellicht één van de traditionele kanalen, die de meeste potentie voor in de toekomst behoudt. Want al gaat er nog zoveel via de digitale snelweg, we blijven ons fysiek in toenemende mate verplaatsen. Grote reclameposters langs de weg, in winkelcentra, op stations, van bescheiden A0 formaten tot megagrote snelwegmasten, ze zijn niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Maar ook vervoersreclame, ooit begonnen met een eenvoudige reclamesticker op de achterruit van de bus, kent inmiddels talloze varianten. Complete busbestickering, tramreclame, taxireclame, fietsreclame en wat te denken van imposante reclame op vrachtwagens? Er lijkt geen einde te komen aan de mogelijkheden. Maar onder out of home valt ook toiletreclame en reclamedragers zoals bierviltjes in de horeca, tankpistolen en parkeertickets. Bovendien is het dit medium dat in een aantal gevallen de integratie met online wel heel nadrukkelijk maakt. Bijvoorbeeld door digitale abri’s voorzien van augmented reality. Daarnaast biedt dit medium ongekend veel creatieve mogelijkheden, om eens echt origineel op te vallen, zoals met spectaculars. Tel daar nog eens de fijnmazige geografische segmentatiemogelijkheden bij op … U merkt het al, wij zijn fan van dit gevarieerde mediumtype. U ook?

Voordelen out of home media:

  • Grote impact, groot bereik
  • Toenemende digitalisering, met bijbehorende steeds relevantere segmentatiemogelijkheden
  • Opvallende creatieve mogelijkheden
  • Zowel landelijk, regionaal, lokaal als hyperlokaal inzetbaar