Shift happens… De wereld om ons heen verandert continu.

De mediawereld lijkt hierin voorop te lopen. Dagelijks komen er nieuwe mediamogelijkheden bij. Deze zijn dan vaak weer direct gekoppeld aan nieuwe reclamemogelijkheden. U vraagt zich misschien weleens af, of het nu echt noodzakelijk is om al deze ontwikkelingen te volgen. Het antwoord hierop is ‘nee’. Dat doen wij namelijk met alle plezier voor u. En vervolgens houden we u op de hoogte van de voor ú relevante ontwikkelingen op dit gebied.

Mediatypen
Media worden traditiegetrouw opgedeeld in een aantal hoofdcategorieën mediatypen.
Een veel voorkomende indeling hiervan:

  • print
  • audiovisueel
  • out of home
  • online

Vervolgens worden deze weer opgesplitst in subcategorieën mediatypen.
Echter zoals gezegd, shift happens. Door de snelle groei van online en mobile media en de toenemende interactie met de consument, speelt de consument zelfs een steeds grotere rol in de communicatie met bedrijven, merken, producten en diensten. De ouderwetse zender-ontvanger-stroom wordt meer en meer omgedraaid. De consument bepaalt in steeds grotere mate zelf, wanneer, hoe en op welke wijze hij geïnformeerd én geïnspireerd wil worden. Maar ook waarover. In bepaalde situaties wordt de consument zelfs prosument! Het is daarom dat moderne marketeers steeds vaker een nieuwe indeling van media hanteren:

  • Paid Media
  • Owned Media
  • Earned Media

poe_thumb